Nokia mühendisi uyarıyor: Bazı şirketler yok olma tehlikesiyle karşı karşıya

Nokia: Geçmişinden Günümüze Bir Bakış

30 yaşın üzerindekiler için Nokia, 90’ların sonu ve 2000’lerin başında 3210 ve 3310 gibi efsane modellerin üreticisi olarak bilinir.

Ancak şirketin başarısızlığı, başarısızlığının bir yansımasıydı. Sadece satış payını kaybetmekle kalmayıp esasen “kayboldu”. Finlandiya merkezli yöneticiler, fiziksel klavyelerden vazgeçme eğilimine rağmen düğmelere sıkı sıkıya bağlı kaldılar ve yenilikçi teknolojiye geçme konusundaki tereddütlerini dile getirdiler.

Nokia, Apple’ın aksine rezistif dokunmatik ekranları benimseyerek fark yaratmayı hedefledi. Ancak bu karar gecikmişti ve şirketin düşüşü kaçınılmazdı.

Sonrasında Nokia, Microsoft ve ardından HMD Global tarafından satın alındı ancak eski şaşaasına bir daha dönemedi. Bugün Tesla’da görev alan eski bir Nokia çalışanı, günümüzdeki otomotiv endüstrisinin teknolojik değişime ayak uyduramadığını ve geçmişini feda etmeye hazır olmadığını belirtiyor.

Geleneksel içten yanmalı motorlara ve ağır üretim hatlarına güvenen şirketler, dijital dönüşümü hafife alıyorlar. Ancak bu yaklaşım mevcut modellerini tehdit ediyor.

Benzer şekilde, dijital geleceği benimsemenin zamanı geldiğini fark eden şirketler, kullanıcı odaklı yaklaşımlar benimsemeliler. Tesla, araç mimarisini yeniden tasarlayarak tamamen otonom sürüş hedefliyor.

Geleceğe Yönelik Hedefler

Otomobilin gelecekteki rolü, bugünkünden çok farklı olacak. Tesla’nın Cybercab modeli, otomobili yeniden tanımlamayı hedefliyor; sürücüye yardım etmekten ziyade tamamen otonom sürüşü hedefliyor.

Tabii ki, bazı endişe ve itirazlar mevcut. Güvenlik, gelenek ve teknik engeller gibi konulara hâlâ odaklanılıyor. Ancak geleceğin değişimini kabul etmek gerekiyor; aksi takdirde “dinozorlar” olarak adlandırılan sektör oyuncuları, hayatta kalmakta zorlanacaklar.

Yun-Ta Tsai’nin uyarısı net: Değişime ayak uyduramazsanız, hayatta kalamazsınız. Otomotiv endüstrisi, geleceğe hazırlanmak zorunda ve bu, eski devlerin yok olma riskiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.

Related Posts

ENAG açıkladı: Haziran ayı enflasyonu belli oldu!

Bağımsız araştırma grubu ENAG, haziran ayına ilişkin enflasyon verilerini yayımladı. Açıklanan veriler ekonomik göstergelere dair farklı bir tablo ortaya koydu. ENAG’ın hesaplamaları, resmi verilerle kıyaslanmaya devam ediyor.

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı arttı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç satışları, ocak-haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,1 artarak 607 bin 379 oldu.

Aileler dikkat: İki çocuk ürünü daha güvensiz bulundu, piyasadan toplatılıyor

Ticaret Bakanlığı, piyasada satılan iki çocuk ürünün daha toplatılmasına karar verdi, satışını yasakladı.

Borsa fırtına gibi! BIST 100 uçtu

Borsa İstanbul’da haftanın ilk işlem günü adeta yatırımcı şölenine sahne oldu. BIST 100 endeksi, gün içinde 500 puanın üzerinde artarak 9.948,51 puandan kapanış yaptı. Bu seviye, önceki kapanışa göre 543,62 puanlık artış ve yüzde 5,78’lik bir …

Anket sonuçları yayımlandı: En düşük emekli maaşı ne kadar olacak?

Haziran ayı enflasyon beklentileri açıklandı. Emeklilere ve memurlara yapılacak maaş artışında belirleyici olacak 6 aylık enflasyon farkı, tahminlere göre yüzde 16,62’ye ulaşabilir.

Hırvat sanayisinde düşüş sürüyor

Hırvatistan’ın sanayi üretimi 2025 Mayıs’ında yıllık bazda yüzde 1,7 artış gösterse de, bir önceki ay kaydedilen yüzde 6,5’lik üç ayın en yüksek artışından belirgin bir yavaşlama yaşandı. Bu oran, 2024 Kasım’ındaki daralmadan bu yana sanayi …